16.5 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Το μεγάλο μπλακ άουτ σε Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp – Εκτός λειτουργίας για ώρες

«Έπεσαν» παγκοσμίως τα social media, μετά το κρασάρισμα σε Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp, το απόγευμα της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου 2021.

Εκατομμύρια χρήστες δεν έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους ενώ υπάρχουν αναφορές και για χακάρισμα προσωπικών δεδομένων χρηστών. «Αλώβητο» έμεινε το Twitter.
Παγκόσμια «σιωπή» έπεσε από το απόγευμα της Δευτέρας 4 Οκτωβρίου σε πλατφόρμες των social media σε διάφορα σημεία του πλανήτη, καθώς Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp, τέθηκαν εκτός λειτουργίας, με χρήστες ανά τον κόσμο να μην μπορούν να συνδεθούν στις υπηρεσίες τους.


Πιο συγκεκριμένα, στο Facebook κατέστη αδύνατη η φόρτωση της αρχικής σελίδας, ενώ στον Messenger (στις κινητές συσκευές) εμφανιζόταν το μήνυμα «Αναμονή για δίκτυο».



«Θύμα» του μπλακ άουτ στα κοινωνικά δίκτυα, έπεσε και το Ιnstagram όπου οι χρήστες είδαν να εμφανίζεται το μήνυμα στις οθόνες τους «η ροή δεν ανανεώθηκε».

Ο ιστότοπος Downdetector που ασχολείται με τις αναφορές των χρηστών για προβλήματα σε τέτοιες πλατφόρμες, ανέφερε ότι πρόβλημα υπήρχε και για τους χρήστες του WhatsApp ενώ «βροχή» πέφτουν οι αναφορές των χρηστών.

Η «εκδίκηση» του Twitter


Το Twitter από την πλευρά του, έμεινε «όρθιο», με αποτέλεσμα ακόμα και η ίδια η πλατφόρμα να «τρολάρει» τους μεγάλους τους ανταγωνιστές, γράφοντας χαρακτηριστικά:

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι χρήστες των social media στράφηκαν στο Twitter για τις επικοινωνίες τους ενώ χιλιάδες είναι τα σχόλια για το «κρασάρισμα» τόσο του Facebook όσο και του Instagram, με τα χάσταγκ #facebookdown και #instagramdown να κάνουν θραύση με εκατοντάδες χιλιάδες σχόλια μέσα σε λίγες ώρες.
Οι χρήστες αντιμετωπίζουν με άφθονο χιούμορ και ειρωνεία το συμβάν, όπως μπορείτε να δείτε σε κάποια ενδεικτικά tweets.

Τι απαντούν οι εταιρείες


Το Instagram προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση για το πρόβλημα, με ανάρτηση στο Twitter.
Συγκεκριμένα, έγραψε πως «Το instagram και “οι φίλοι του” αντιμετωπίζουμε δυσκολίες αυτήν τη στιγμή και ενδεχομένως να αντιμετωπίζετε προβλήματα στη χρήση των υπηρεσιών τους. Κάντε υπομονή μαζί μας, εργαζόμαστε πάνω στο πρόβλημα».

Ανάλογη ανακοίνωση, επίσης μέσω Τwitter, από το Facebook (ιδιοκτήτη των Instagram και WhatsApp) που ζήτησε συγγνώμη:
«Γνωρίζουμε ότι αρκετός κόσμος έχει πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας. Εργαζόμαστε να επαναφέρουμε τα πράγματα πίσω στην κανονικότητά τους το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία».

«Βουτιά» της μετοχής του Facebook


Η μετοχή του Facebook βρέθηκε ενώπιον ισχυρών πιέσεων, καθώς βρέθηκε να χάνει κοντά στο 6%, ενώ αυτήν την ώρα καταγράφει «βουτιά» της τάξης του 5,30%.
Στο μεταξύ, υπάρχουν αναφορές πως τα προσωπικά δεδομένα περίπου 1,5 δισ. χρηστών, πωλήθηκαν σε φόρουμ χάκερ ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός λειτουργίας το δημοφιλές μέσο.
Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Σεπτεμβρίου, είχε δημοσιευτεί ανακοίνωση στο συγκεκριμένο φόρουμ χάκερ που ανέφερε ότι περιείχε ονόματα, email, αριθμούς τηλεφώνου, τοποθεσία, φύλο 1,5 δισεκατομμυρίου χρηστών του Facebook.

Με πληροφορίες από το sputniknews.gr

spot_img

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ